Як IT-спеціалісту отримати посвідку на постійне проживання в Україні

Приємно, коли хороша освіта дозволяє переїхати до іншої країни. Ще краще, коли уряд цієї країни зацікавлений у твоєму переїзді та створює максимально комфортні умови для цього.

Так відбувається в Україні, де Мінцифри вживає всі можливі заходи для релокації ІТ-спеціалістів та їх сімей на роботу і проживання в Україну.

Суттєвий крок – можливість отримання ІТ-спеціалістами посвідки на 10 років постійного проживання (із подальшим автоматичним продовженням).

Умови незначні – наявність досвіду роботи в ІТ-індустрії та відповідної освіти. Усе інше – суто технічні деталі, які без проблем реалізуються міграційними юристами.

Важливо! Хоча у статті ми робимо акцент на ІТ-спеціалістах (як на дуже мобільній спільноті), можливість переїзду до України є й у інших висококваліфікованих фахівців. Якщо ви маєте вищу освіту, досвід роботи в потужних економічних галузях, пишіть нам. Ми проаналізуємо ваш кейс та надамо висновок щодо можливості вашої імміграції.

Тепер про отримання права на проживання в подробицях.

Квота на ПММ та що це означає

Щороку уряд України встановлює квоти на отримання посвідок на постійне проживання для ІТ-фахівців. Квота встановлюється раз на рік (як правило, у березні-квітні) та діє до кінця календарного року.

Зазвичай це значна кількість – до 5 000 іноземців. Цього абсолютно достатньо, щоб не хвилюватися за наявність квот. Їх кількість розподілено за містами. Більшість квот припадає на Київ, Харків, Дніпро, Одесу та Львів.

Ключове – у період із січня по березень, поки не затверджено квоти, подати документи на ПММ неможливо.

Процедура отримання посвідки на постійне проживання

Перший крок. Отримання погодження Мінцифри

Це необхідно для підтвердження відповідності професії іноземця та його досвіду роботи вимогам, які висуваються до ІТ-спеціалістів.

Кваліфікаційні вимоги поділяють на обов’язкові та додаткові.

До обов’язкових належать такі: досвід роботи не менше 1, 2 або 3 років (залежно від спеціалізації).

Слід зазначити, що досвід роботи можна підтверджувати не тільки наявністю трудової книжки (її аналогів), а також і іншими документами (рекомендаційні листи, договори про надання послуг та інше). До цього питання Мінцифри ставиться дуже лояльно.

Правило таке: головне – підтвердити наявність реального досвіду роботи; якими документами це буде підтверджене – другорядний фактор.

Додаткові вимоги (перелік не є вичерпним, відрізняється залежно від професії, наводимо лише типові):

  • рівень освіти;
  • фіксована сума доходу за професією за попередній календарний рік;
  • сертифікати про рівень кваліфікації (наприклад: CISSP, CISA, CISM, ITIL Master, CompTIA Security+);
  • знання мов HTML, php, SEO, Link, Webmaster Tools та інші.

Важливо! Достатньо відповідати хоч одній додатковій вимозі, щоб отримати позитивне рішення Мінцифри.

Як правило, рішення за результатами звернення іноземця Мінцифри приймає за 1-2 тижні. Працівники Мінцифри є клієнтоорієнтованими, якщо чогось не вистачає в документах, вони пояснюють.

Другий крок. Надсилання документів для перевірки до Мінекономіки

За наявності погодження Мінцифри це формальна процедура. Працівники Мінекономіки перевіряють у місячний термін документи. Якщо з ними все добре, надають висновок про підтримання видачі дозволу для імміграції ІТ-спеціаліста.

Третій крок. Подання документів до Міграційної служби з метою отримання дозволу на імміграцію

  1. Подається заява, до якої долучаються позитивні висновки Мінцифри та Мінекономіки.
  2. Надаються інші необхідні документи (їх склад відрізняється залежно від кейсу (країни походження іноземця та ін.).

Наведемо стандартний список:

  • паспортний документ іноземця (з перекладом);
  • довідка про місце проживання за кордоном. Це нескладно для громадян Росії або Білорусі (у них є відповідна відмітка у внутрішньому паспорті), але, наприклад, потребує засвідчення витягу з реєстру для громадян Казахстану;
  • довідка про склад сім’ї (за наявності чоловіка/жінки, дітей);
  • довідка про відсутність судимості (береться у країні громадянства іноземця);
  • документ про підтвердження факту проживання в Україні.

Примітки:

  1. Якщо в іноземця вже є посвідка – довідка про місце реєстрації (зверніть увагу, щоб це не була адреса масової реєстрації; це не заборонено законодавством України, але у видачі довідки відмовлять).
  1. Якщо посвідки немає, то необхідно надати нотаріальну згоду власника житла на проживання в Україні.
  • документ про те, що особа не має хвороб, перелік яких визначено центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.

Важливо! Документи, видані за кордоном, підлягають легалізації (ця процедура залежить від країни, де видано документ). Існує апостиль або консульська легалізація. Так, громадянам Білорусі необхідно робити апостиль. Документи з Росії приймаються без легалізації.

Строк розгляду документів для отримання дозволу на імміграцію – 1 рік. Згідно із практикою, це займає від 4 до 11 місяців. У цей час знаходитися на території України необов’язково.

Четвертий крок. Отримання посвідки на постійне проживання

Це формальна процедура для безвізових країн (РФ, Білорусі, Вірменії, Молдови, Азербайджану, Узбекистану, Грузії). Фактично зводиться до обміну паперового дозволу на імміграцію на пластикову картку на постійне проживання.

Проте є більш незручною процедурою для громадян візових країн (Казахстану, Туреччини тощо). Якщо вони були відсутні на територіях України під час розгляду документів для отримання дозволу на імміграцію, їм необхідно оформити візу Д-01 для отримання посвідки на постійне проживання.

Строк обміну – 15 робочих днів.

Термін дії посвідки – 10 років, після чого її необхідно оновити (це відбувається майже за автоматичною процедурою). Її дія буде продовжена ще на 10 років.

Після отримання посвідки на постійне проживання іноземець зобов’язаний у 30-денний строк зареєструвати місце проживання.

Які переваги отримання ПММ для ІТ-працівників

Статус ПММ прирівнює права іноземців до прав, які належать громадянам України (за винятком права на обрання органів влади, державної служби тощо).

У трудових правах працівники з ПММ не відрізняються від громадян України, крім того, наявні й інші переваги.

Так, іноземні ІТ-спеціалісти з ПММ мають такі преференції:

  1. Для працевлаштування їм не потрібно щороку отримувати дозвіл на працевлаштування та сплачувати державний збір за його видачу (близько 400 доларів США на 1 рік).
  2. На них не поширюються вимоги щодо підвищеної заробітної плати (для іноземців мінімум 60 000 грн або 2 200 доларів США). Це дозволяє роботодавцям без зайвого податкового навантаження приймати їх на роботу.
  3. Можна без проблем змінювати місце роботи та посаду (інші іноземці зобов’язані проходити процедуру оновлення дозволу на працевлаштування).
  4. Іноземці з ПММ мають можливість відкривати візи до інших країн на території України. Це дуже зручний функціонал. Припустимо, на території Росії буде значно важче отримати візу до шенгенської зони, ніж в Україні.
  5. Можливість перевезти на проживання до України всю родину. За наявності ПММ інші члени сім’ї також отримають право на цей статус.

Є питання? Будь ласка, заповніть форму нижче і Ви отримаєте розгорнуту відповідь протягом 30 хвилин.

У Вас з'явилися запитання?

Давайте обговоримо. Обдумаємо. Зробимо!